Rodzice i dzieci

Poczucie bezpieczeństwa w grupie a wyniki w nauce

W grupie, w której dziecko czuje się bezpiecznie i czuje że jest sobą, jest pewne siebie i nie czuje się zagrożone, lepiej przyswaja wiedzę i szybciej się uczy. Chętnie bierze udział w zajęciach, ponieważ nie boi się negatywnej oceny.

W grupach – klasach, w których panuje przemoc, niezdrowa rywalizacja a dziecko czuje się zagrożone, relacje nie będą sprzyjały nauce. Takie dziecko nie może wówczas skupić się na nauce, ponieważ staje się czujne i „gotowe do walki lub ucieczki”. Tak działa autonomiczny mózg, który wyłącza w takiej sytuacji przyjemność i inne bodźce pozytywne i skupia się na niebezpieczeństwie. Wówczas nawet wszelkie innowacje i dobrane metody pracy nie zaspokoją tej potrzeby, którą zaspokajają rówieśnicy i dobry kontakt z nimi.

Zatem jednym z wielu warunków sprzyjających nauce i rozwijaniu zdolności, pasji jest poczucie bezpieczeństwa w grupie oraz relacje, pełne zrozumienia i akceptacji.

 

Zajęcia z dziećmi i dorosłymi traktuję jako podpowiedzi do nieustannego odkrywania samej siebie. Nie ma dla mnie sytuacji bez wyjścia. Zawsze staram się znaleźć takie rozwiązanie, aby osoba, z którą współpracuję odnalazła swoje atuty i mocne strony. A ponieważ jestem świadoma również swoich wad i impulsywności w kontakcie z drugim człowiekiem poznaję siebie i ukierunkowuję moje niedoskonałości, by osiągnąć biegun pozytywny. ? Lubię wchodzić w sytuacje nowe, które są dla mnie wyzwaniem, ponieważ jako osoba emocjonalna odkrywam siebie w nowych doświadczeniach. Dlatego moje motto to: „To czego się lękasz jest Twoim powołaniem”

Dodaj komentarz

Jeśli masz jakieś pytania, wątpliwości lub też krytyczne i odmienne stanowisko od przedstawionego - zachęcam Cię do podzielenia się za mną :)

  Subscribe  
Powiadom o
%d bloggers like this: